Lielākā lidmašīna

Kopš 1904. gada, kad oficiāli aizsākās lidaparātu ēra mēs esam tikuši tālu gan tehnoloģiskajā progresā, gan arī zināšanās, kas ir vajadzīgas, lai noturētu lidmašīnu gaisā un lai to varētu droši un bez problēmām gan nosēdināt, gan arī pacelt gaisā. Bet šodien apskatīsim lidaparātus kas ierindojas pasaules lielāko lidmašīnu sarakstā. Cilvēkiem vienmēr patīk veidot visu lielāku, stiprāku un spēcīgāku un tieši tāpēc arī mums patīk uzzināt par visām lielākajām lietām, kas pasaulē ir uzbūvētas sākot no automašīnām līdz lielākajām mājām un arī lidmašīnas nav izņēmums un šeit tad arī būs saraksts ar Top3 lielākajām lidmašīnām pasaules vēsturē.

3. Hughes H-4 Herkuless

Hovards Hjūzs aviācijas vēsturē ir iegājis, kā viens no spilgtākajiem personāžiem, jo viņa personība, uzņēmība un mīla pret aviācija palīdzēja radīt dažādus lidaparātus, bet viens no tiem bija H-4 Herkuless, kura reģistrācijas numurs bija NX37602 un šis lidaparāts ir iegājis pasaules vēsturē, kā lielākais lidaparāts pēc spārnu platuma, kas ir lielāks kā Boeing un Airbus lidmašīnu ražotāju lielākajiem lidaparātiem. H-4 lidaparāts tika izveidots jau tālajā 1947. gadā un tas bija aprīkots ar 8 propelleru 3000 zirgspēku dzinējiem, kuri katrs bija spējīgi saražot 2.640 kW jaudu, bet šī lidaparāta spārnu platums bija 97.54 metri, bet garums 66.65 metri, kas tad arī to iezīmē, kā vienu no pasaules lielākajiem lidaparātiem. Šī lidmašīna pamatā tika veidota no bērza koka, jo tajā laikā, kad tā tika radīta, notika otrais pasaules karš un alumīnijs un citi metāli nebija pieejami tik lielos apjomos, lai tos varētu izmantot šāda milzīga lidaparāta radīšanai. Hovards Hjūzs šo lidaparātu veidoja pēc ASV valdības pasūtījuma, kā smagās militārās tehnikas pārvadātāju un tā bija pamatā domāta otrā pasaules kara vajadzībām, bet tāpēc, ka tā netika laicīgi pabeigta tad arī šis projekts tika apturēts un Hovardam nācās par savu naudu pabeigt šo pirmo prototipu un parādīt publikai, ka viņa uzņēmums nav lietderīgi izmantojis valdības naudu, bet patiešām ir izveidojis lidmašīnu, ko solīja. H-4 lidmašīna ir pasaulē lielākā lidojošā laiva un lai to varētu vadīt bija nepieciešami 3 cilvēki, kas priekš 1947. gada ir visai labs rādītājs. Kopš 1993. gada šī lidmašīna tiek attēlota McMinnivillē, kur to ir iespējams apskatīt Aviācijas muzejā, kur lidaparāts ir vēl jo projām saglabājies visai labā kvalitātē, lai gan tas tika veidots pamatā tikai no koka nevis no metāla. Lai gan mūsdienās lidaparāti nedaudz pārspēj šo milzoni, tomēr priekš tā gada, kad tas tika izveidots šis H-4 lidaparāts noteikti ieņems pasaules vēsturē pirmā milzu klases lidmašīnas statusu un tas arī padarīja Hovardu Hjūzu vēl daudz slavenāku nekā viņš bija pirms šī lidaparāta izveidošanas.

2. Antonov AN-225

AN-225 Antonov lidmašīna ir pašlaik lielāka izmantojamā lidmašīna pasaulē ar spārnu garumu, kas sasniedz 88.4 metrus un garumu, kas ir 84 metri un kopējo pacelšanās masu līdz pat 640 tūkstošiem kilogramu. AN-225 lidaparāts tika izveidots 1980. gados PSRS valstī un tas pašlaik atrodas Ukrainā un tiek izmantots militārajām vajadzībām un cita veida smagās tehnikas pārvadājumiem. An-225 lidaparāts tika veidots tā, lai spētu pacelties ar līdz pat 250 tonnu smagu kravu un šis lidaparāts tika veidots pēc An-124 dizaina, ko arī veidoja Antonova lidmašīnu dizaina uzņēmums. An-225 lidmašīna savu 30 gadu kalpošanas laikā ir pārvadājusi gan Krievijas kosmosa kuģi Buran gan arī citu militāro un raķešu tehniku un lidmašīnas lielā kravas kapacitāte ir radījusi vajadzību pēc vēl šāda tipa lidaparātiem, ko tad arī Antonova lidaparātu kompānija iesāka būvēt 2008. gadā, bet līdz šodienai vēl otrais An-225 modelis nav pabeigts nepietiekamā finansējuma dēļ, jo uzņēmuma izpilddirektors ir paziņojis, ka ir vajadzīgi vismaz 300 miljoni dolāru, lai šo lidmašīnu pabeigtu, ko tad arī viņš nav ieguvis.
An-225 it lielākā lidmašīna kas ir veikusi vairāk par vienu lidojumu un tās kopējā degvielas kapacitāte ir līdz pat 300 tūkstošiem kilogramu, bet maksimālais ātrums ap 850 kilometriems stundā, bet lidmašīna tiek darbināta ar veseliem sešiem D-18 turbo-dzinējiem, kas tad arī nodrošina pat līdz 15 tūkstošu kilometru maksimālo lidošanas attālumu ar pašmasu un pat līdz 4000 kilometriem ar pilnu 200 tonnu kravas nodalījumu. Antonov lielākā lidmašīna pasaulē sākotnēji arī tika veidota, kā projekts, lai varētu no gaisa palaist krievu kosmosa kuģus, bet pēc aukstā kara beigām šāda nepieciešamība vairs nebija vajadzīga un tāpēc arī An-225 lidmašīna tika vairāk izmantota tieši militārās tehnikas transportam un arī komerciāliem transporta mērķiem.

1. Hindenburg

Hindernburg LZ 129 ir pasaulē lielākais lidaparāts ar kopējo garumu 245 metru garumā un diametru 41 m. Šis dirižablis bija pasaulē lielākais gaisa kuģis, kura priekšā visas iepriekš minētās lidmašīnas nobāl jo to lielums ne tubu nestāv šim milzenim. Šī dirižabļa maksimālais ātrums bija 135 kilometri stundā un tas varēja uzņemt no 50 līdz pat 72 pasažieriem, bet tam bija nepieciešama arī komanda sākot no 40 līdz 61 cilvēkam. Šis dirižablis uz priekšu tika dzīts ar četriem 1200 zirgspēku dīzeļa dzinējiem un savas pastāvēšanas laikā tas vien 17 ceļojumus pāri Atlantijas okeānam. Hindenberg dirižabli radīja Zeppelin kompānija un tas bija pats lielākais gaisa kuģis tajā laikā un kāds ir bijis līdz šim, bet nosaukums Hindenburk radies no Vācijas prezidenta Paula Hindenburga.
Šis gaisa kuģis bija lielākais no dirižabļa klases cietā tipa lidaparātiem un to gaisā turēja ūdeņraža gāze, kas pamatā ir ļoti nestabila un tāpēc arī 1937. gadā 14 mēnešus pēc tā izveides Lz-128 cieta katastrofā un aizdegās pēc ceļojuma pāri Atlantijas okeānam, un šajā nelaimē gāja bojā 36 cilvēki, kas tad arī pielikuma punktu dirižabļu veidošanai, jo šī katastrofa nebija pirmā un pirms tam vismaz 5 dažādās katastrofās gāja bojā vairāki simti cilvēku. Sākumā LZ 129 gaisa kuģi bija plānots pildīt ar daudz drošāko Hēliju, bet Vācijai nebija iespējams iegūt pietiekamas hēlija rezerves un tāpēc nācās samitrināties ar daudz nedrošāko ūdeņraža gāzi, kas pie mazākās dzirksteles var aizdegties. Un tieši šī gāze tad arī tiek uzskatīta par šīs katastrofas cēloni, jo, lai gan patiesie iemesli nekad netiks uzzināti, tomēr visticamāk, ka ūdeņraža gāze noplūda no kuģa un ar statiskās elektrības palīdzību tā aizdegās, kas tad arī radīja šo aizdegšanos un lidaparāta nokrišanu.
Iedomājieties tikai, cik interesanti būtu, ja vēl mūsdienās gaisā būtu šādi gaisa kuģi, kas var mierīgi stāvēt nekustīgi bez nekādas enerģijas izlietošanas un tā teikt peldēt pa gaisu. Tas būtu ļoti iespaidīgs skats un noteikti, ka vēl iespaidīgāk arī būtu atrasties šādā gaisa kuģī. Bet tā, kā šie gaisa kuģi ir nedroši un arī lēni, tad tie vairs netiek izmantoti un, lai gan gadu gaitā ir bijušas vairākas kompānijas, kas ir gribējušas izveidot šos dirižabļus tūrismam, tomēr tas nav izdevies.